Z Barbaro sva se spoznali pri projektu Kolegice, ki ga je organiziral Nefiks nekaj let nazaj. Kasneje sva še sodelovali na projektu BTC Campus, v sklopu katerega sva organizirali najbolj sladek dogodek Vse sorte torte. Barbara se nam lahko na kratko predstaviš?
Hvala Valerija. Od nekdaj sem imela veselje organizirati dogodke, najprej splošne, kasneje pa sem se osredotočila na dogodke za najmanjše obiskovalce. Mislim, da je to bil začetek moje poslovne poti, ki se je kasneje razvila v igralnico Mali Čudo in nekaj let kasneje v Montessori sobo. Sem montessori pedagoginja, tabornica, pisateljica, ki resnično uživam v družbi naših najmlajših.
Po BTC Kampusu si zbrala pogum in se odločila slediti svojim sanjam. Ko si se podala na samostojno pot in odprla podjetje ali si vedela, kaj se bo vse razvilo iz tvoje ideje?
Nikakor. Stopala sem na dokaj neznano področje, mislim, da sem vedela dovolj za začetek, prav gotovo pa nisem vedela vsega. Še danes ne vem vsega. Podjetništvo je nekaj česar se naučiš preko izkušenj.
Odprla si prvo igralnico v Murski Soboti Mali Čudo. Verjetno je bil velik izziv vodenje igralnice v času razglašene epidemije? Kako si se ti soočila s tem?
Igralnica Mali Čudo ponuja bogato in kakovostno vsebino. Pripravljam ustvarjalne delavnice, kjer se otroci učijo pravilno rokovati s škarjami, odmerjajo lepilo … Drugi sklop pa predstavljajo čarobne rojstnodnevne zabave, ki slavljenca in prijatelje popeljejo na pravo popotovanje do skrinje z zakladom. Kot novost so montessori urice za dojenčke in malčke, ki se odvijajo v dopoldanskem in popoldanskem času.
Vodenje igralnice v času epidemije je bil precejšnji zalogaj saj večine aktivnosti nismo mogli izvesti, nekaj aktivnosti je bilo popolnoma odpovedanih, zmanjšale so se skupine. Ta čas sem koristno porabila za študij, ga končala ter se posvetila razvoju podjetja. Tako komaj čakam, da epidemija mine, da lahko predstavim nove aktivnosti in presenečenja.
V sklopu igralnice si pripravila še škatlo za ustvarjanje Mali čudo ustvarja.
Ja, skrinja z zakladom Mali ČuDo ustvarja je moj prvi izdelek, ki sem ga sestavila na podlagi izkušenj dela z otroki. Vsebuje vse, kar potrebujete za kakovostno preživljanje prostega časa za vso družino. Vsebuje 25 ustvarjalnih aktivnosti ter 25 gibalnih aktivnosti, več kot 70 kosov materiala za ustvarjanje, šablone, srčne misli, nasvete staršem ter navodila. Tako staršem ni potrebno za vsako stvar skočiti v trgovino, aktivnosti se lahko izvedejo večkrat, celotna družina se lahko igra v zavetju svojega doma.
Ves čas svojega samostojnega dela si usmerjena k otrokom. Od kod črpaš ideje za ustvarjalnost in svoje inovativne pristope?
Ustvarjalnost mora biti enostavna in privlačna, obenem pa mora dopuščati svobodo pri delu. Omogočati mora pridobivanje novega znanja, izkušenj ter biti otroku dostopna. Dovolj je, da otroku ponudimo izbrani material ter mu prepustimo ustvarjanje. Tako ustvarjamo tudi v igralnici. Prejmejo osnovo oziroma tematiko ustvarjanja (na primer narava), otroci pa se nato sami lotijo kreiranja izdelka, sami izberejo tehnike (barvanje, kolaž, lepljenje, sestavljanje) in ustvarjanje se začne. Šele ko opazujemo otroka v določeni starosti izvemo kaj otrok potrebuje za svoje delo. Potem je vse enostavno: izbrati aktivnost, material in pristop.
Nam na kratko predstaviš Montessori pristop?
Gre za izkustvene delavnice za otroke in njihove starše, ki temeljijo na spoštljivih in ljubečih vzgojnih prijemih. Tako so delavnice namenjene razvoju obeh, tako otroka kot tudi starša. Primerne so za otroke v starosti od 11 mesecev do vključno 6 let. Montessori izkustvene delavnice potekajo v pripravljenem okolju po principih montessori pedagogike. Materiali so skrbno izbrani in podpirajo individualni razvoj otroka. Materiali so postavljeni na nizkih policah. Pohištvo, mize in stoli so prilagojeni starosti otrok, prostor z več kot 70 kvadratnimi metri omogoča veliko gibanja. Gre za razvojno bogato pripravljeno okolje, v katerem lahko otrok SVOBODNO izbira med aktivnostmi, ki jih želi delati. Odrasli OPAZUJEMO in po potrebi pomagamo. V skupini so otroci MEŠANE STAROSTI, starejši otroci so tako model in po potrebi pomagajo mlajšim. Najmlajši otroci pa z opazovanjem starejših prejemajo nova znanja in veščine. Odrasli ne dajemo navodil, kaj mora otrok početi, ampak spoštujemo njegov razvoj – sledimo razvoju vsakega posameznika. Krepimo otrokovo SAMOMOTIVACIJO. Poskrbimo, da so materiali raznoliki in všečni otrokom, da se v otroku prebudi želja po raziskovanju.
V letošnjem letu si pridobila naziv Montessori vzgojiteljica in pridno predajaš znanje v Montessori sobi.
Res je. En del študija sem končala – za obdobje 2,5 – 6 let, sedaj pa zaključujem študij za obdobje od rojstva do dveh let in pol. Kot VZGOJITELJICA pripravim okolje po pristopu montessori, opazujem otroka, da ugotovim, kaj potrebuje na trenutni stopnji razvoja, da mu lahko pripravim dodatne aktivnosti ter delam predstavitve (tako otroku kot staršu). OTROK v svojem tempu raziskuje pripravljeno okolje. Vse, kar je v okolju, je pripravljeno zanj in spodbuja njegov razvoj. Otrok dela v svojem tempu, brez vnaprejšnjih pričakovanj odraslih. STARŠI poglobljeno opazujete svojega otroka, minimalno posegate v otrokovo delo ter odkrivate skrivnost razvoja. Postopno opuščanje nadzora je potrebno, da otrokom omogočimo razvoj v njihovem lastnem tempu.
Na kakšen način pa lahko starši vključijo svoje otroke?
Vabim vse starše, ki želijo preživeti eno uro in pol, skupaj s svojim otrokom, v pripravljenem okolju polnem razvojnih materialov, da me kontaktirajo na barbara@malicudo.si in skupaj najdemo odgovarjajočo pot.
Kaj misliš oz. si želiš, da ti prinese leto 2022?
Ne bi si želela obuti prevelike čevlje, pa vseeno, želim si, da nam leto 2022 prinese stisk dlani brez strahu, pristne objeme s širokim nasmehom ter sproščen klepet ob kavi. Vsaj to. Vse ostalo bo že.